Nieuw onderwerp beginnen

Automatisch bericht als cursist een vraag niet heeft beantwoord in een oefening

Is het mogelijk dat een cursist een waarschuwing krijgt als hij een vraag niet ingevuld heeft. 

Jullie hebben al wel ingebracht dat een niet-beantwoorde vraag gemarkeerd wordt maar als hij dan toch op volgende klikt en hij rondt de oefening af dan krijgt hij geen melding meer te zien dat hij een vraag niet beantwoord heeft.

We hebben af en toe een cursist aan de telefoon die aangeeft hierdoor niet verder te kunnen. 

Het zou wel wenselijk zijn om dit in te bouwen met: Let op: U heeft nog niet alle vragen beantwoord, om verder te kunnen moet u deze vraag beantwoorden.

In toetsen is dit reeds mogelijk, omdat je daar kunt instellen dat je niet naar de volgende vraag kunt zonder de vorige te beantwoorden. Op welke activiteitsvorm doel je?

Hoi Stefan,

Bijvoorbeeld bij een Les. 

In een les krijgen deelnemers inderdaad geen waarschuwing nu. Ik zal deze wens intern bespreken, je hoort er nog van. 

Hi Lennart, 

Als je in een les een vraag overslaat, verschijnt er een pop-up met de melding dat de vraag nog niet beantwoord is. Je kunt er dan voor kiezen om toch door te gaan naar de volgende pagina. We gaan de wens om ook een melding aan het eind van een les te tonen niet uitvoeren. 

We kunnen in jullie look and feel de cijfers in de navigatie nog wat duidelijker markeren. Dat niet beantwoorde vragen bijvoorbeeld een cirkel krijgen. Heb jij daar nog ideeën over?

Hoi Gerthilde,

Dat zou mooi zijn, zou je dan de onbeantwoorde vragen op kunnen laten lichten met deze kleurcode: #002f67

Dank!

Is goed, ik zal het doorzetten naar Allard. Hij pakt zaken met betrekking tot de look and feel altijd op. 

Zodra het klaar is, laat ik het weten. 

Hey Lennart,

Als ik die kleur aanpas naar #002f67 springt het er nog niet uit. Dit donkerblauw is maar een klein beetje donkerder dan het grijs bij de overige getallen. Wilde je dit in combinatie met bolletjes met daarin de cijfers? Ik zou de bolletjes dan in de betreffende kleuren kunnen doen en de getallen erin bijvoorbeeld wit.

Hoi Allard,

Als het daardoor wat opvallender wordt is dat prima! Lijkt mij er wel goed uit zien

Ik zou het zo kunnen maken als in dit voorbeeld (zie bijlage).

Grijs is dan beantwoord, wit is actief en blauw moet nog beantwoord worden. Geef maar een seintje!

Prima!

Ziet er goed uit!

Ik heb het voor je aangepast. Hopelijk is het nu duidelijker.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten