Nieuw onderwerp beginnen
Uitgesteld

HTML 5 object invoegen

Het platform voorziet wel in een flash (SWF) invooegoptie op een inhoudsdeel of via een vraagpagina. Voor ons zou het erg helpen als we eenzelfde functionaliteit hebben voor HTML(5) objecten. Zo kunnen we custom HTML interacties toevoegen als vraag of als animatie op een inhoudsdeel.

1 persoon vindt dit idee leuk.

Hi Jordie, 

Wat bedoel je precies met HTML5 objecten?

Hoi Gerhilde en Jordie,

Ik denk dat Jordie o.a. doelt op animaties. Als dat klopt zijn wij ook geïnteresseerd. Ik ben ook bezig om flash animatie om te zetten naar html 5 en toe te passen in easy generator.  Als we die ook in het platform in vragen kunnen toepassen biedt dat weer meer mogelijkheden voor het maken van goed en gevarieerde toetsen.

m.vr.gr.
André Japin

Het betreft inderdaad animaties (zowel lopende als klikbare). Het best te vergelijken met de bestaande SWF objecten.

De ontwikkelagenda zit op dit moment erg vol en het is erg veel werk om deze feature te ontwikkelen. 

Het lijkt ons wel een goed idee om in de toekomt een inhoudsdeel te maken waarin het mogelijk wordt om meerdere bestanden en mappen te uploaden die met elkaar communiceren, zoals dat werkt met de animaties die je in HTML5 kunt maken. 

André, is het voor jou een optie om wat je maakt in Easy Generator als SCORM in aNewSpring te zetten? 

Hoi Gerthilde,
Dat is het zeker en dat doen we ook, maar ik zou ook graag in de vragen (in de vraagtekst) html 5 objecten willen toepassen. In het platform maken we namelijk de voortgangstoetsen en eindtoetsen, dat levert onze begeleiders meer info en dan kunnen we ook de kwaliteit van de vragen beoordelen (P waarden).
Geen haast dus, maar op termijn een prettige optie.

groet André

Hi, als het ontwikkeld wordt, is het natuurlijk helemaal super als je het HTML (5) object ook op een vraagpagina kunt invoegen en dan via de API score kunt doorgeven. 

Hoi allemaal,

Wij zijn ook bezig met het inventariseren van de mogelijkheden van HTML 5. Vooral omdat flash vaak niet ondersteund wordt op smartphones of tablets. En die worden steeds meer gebruikt door onze deelnemers.

Vriendelijke groet,

Eva

Aanmelden of registreren om een reactie te posten