Nieuw onderwerp beginnen

examentermen als leerdoelen

Wij zouden graag zien dat de examentermen die wij meegeven aan vragen ook gebruikt zouden kunnen worden als leerdoelen. Als een deelnemer dan na een toets de score op de examentermen kan zien, is het direct duidelijk welk leerdoel nog niet (helemaal) behaald is.

1 persoon vindt dit idee leuk.

Hi Eva,

Hier noem je een heel goed punt.

We zijn al bezig om te kijken hoe we dit in de toekomst gaan realiseren in aNewSpring. Wij zaten eraan te denken dat het nog beter zou zijn als proefexamens gegenereerd konden worden op basis van leerdoelen.

Technisch gezien heeft dit wel grote impact omdat het hele concept van 'examentermen' dan omgegooid moet worden.

In ieder geval bedankt voor het aandragen van deze wens, we zullen jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. En uiteraard zijn andere suggesties ook van harte welkom. 

Dag Eva en Gerthilde,

dit zou voor ons bedrijf inderdaad ook een ideale oplossing zijn. Wij werken ook met eindtermen die examentermen zijn, maar tevens ook de leerdoelen van de opleiding.

Bedankt voor het aandragen Eva.

Goedendag Patrick en Eva,

Ik heb dit punt al diverse keren besproken met o.a. Gerthilde. Ik heb daar persoonlijk wel een oplossing voor gevonden. Het is echter afhankelijk welke toetsvorm je gebruikt.

Ik gebruik de volgende omweg:

Bij het gebruik van een Proefexamen is het helaas niet mogelijk om te meten op leerdoelen. Maar als je een 'gewone' toets gebruikt, wordt de examenterm die je aan een vraag hebt gehangen inzichtelijk in de resultaten. Als je vervolgens je leerdoelen dezelfde naam meegeeft als de examenterm dan scoor je met 1 vraag dus op je leerdoel en examenterm.

Beste Jesher,

Bedankt voor je antwoord! Dit is inderdaad een oplossing waar ik zelf ook aan heb gedacht. Omdat ik echter heel veel vragen in mijn cursus heb zitten, is het nog best wat werk om alle vragen een leerdoel te geven. Makkelijk zou zijn als ik met één knop of vinkje kan zeggen: neem bij alle vragen de examenterm als leerdoel.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten