Nieuw onderwerp beginnen
Geïmplementeerd

Inhoudsopgave bij inhoudsdelen

Als cursisten een lesactiviteit met inhoudsdelen hebben doorlopen, en ze openen het blok daarna nogmaals, dan krijgen ze eerst een inhoudsopgave te zien.

Onze ervaring is dat deze inhoudsopgave niet altijd handig/duidelijk is. Zeker als een activiteit maar één inhoudsdeel bevat. Het zorgt er dan voor dat cursisten onnodig door moeten klikken.

Wij zouden het handig vinden als we zelf kunnen bepalen of er wel of geen inhoudsopgave verschijnt (als instelling van de activiteit), of dat de weergave van de inhoudsopgave aangepast wordt, bijvoorbeeld door de inhoudsopgave links van het scherm te plaatsen, zodat cursisten wel gelijk het eerste inhoudsdeel zien. Dit scheelt een keer klikken.

Ik hoor graag of jullie iets met dit idee kunnen!

Hi Eveline, 

Hier heb je een heel goed punt. We hebben dit gelijk bij de ontwikkelaars neergelegd die ermee aan de slag zijn gegaan. Vanaf morgenochtend zal er geen inhoudsopgave meer getoond worden als er maar één inhoudsdeel of vraag in een activiteit zit. 

Of we de layout verder gaan aanpassen ga ik nog bespreken met Rik. Misschien dat er nog een gaatje is op de ontwikkelagenda, het zou namelijk wel passen in de release om de deelnemersbeleving te verbeteren. 

Fijn dat jullie hier zo snel iets mee konden doen! Ik ben benieuwd of jullie nog iets met de weergave kunnen.

Met vriendelijke groet,

Eveline Jansen

Over drie releases gaan we aan de slag met de deelnemersbeleving. Het staat dan ook op de agenda om de inhoudsopgave te verbeteren, dus het wordt vervolgt. 

Aanmelden of registreren om een reactie te posten