Nieuw onderwerp beginnen

Verbeteren evaluatie

Beste allen:

situatie: voor een van onze klanten hebben we een evaluatie opgezet die bestaat uit open vragen en matrix vragen en die drie onderwerpen behandelen. 

1: feedback op de online omgeving

2: feedback op de bijeenkomst

3: opmerkingen en suggesties

Verbeterpunten die ik zou willen voorstellen zijn de volgende:

1: maak het mogelijk om verschillende contentvormen (vraag, matrix etc) in 1 pagina samen te voegen. Op dit moment is dat niet mogelijk. Hierdoor duurt een simpele enquete zoals door mij opgesteld erg lang.

2: maak het mogelijk om het tonen van de ingevoerde resultaten uit te zetten in de instellingen. Of samen te voegen in 1 overzicht aan het einde van de enquete

3: verminder het aantal kliks die nu nodig zijn om een enquete door te lopen. In de door mij gekozen opzet dient de deelnemer na de beantwoording van elke vraag te klikken op inleveren en krijgt hij of zij ook nog te zien wat ze hebben ingevuld. Dit kost erg veel tijd. 

Voorgestelde oplossing:

Maak als content vorm binnen het cursustemplate naast blok een vorm aan die enquete heet. In deze pagina/dit onderdeel kunnen  binnen 1 activiteit alle enquete onderdelen worden gekoppeld zodat de deelnemer deze ziet op 1 pagina. De deelnemer loopt alle onderdelen door en klikt 1 keer op inleveren. De deelnemer ontvangt het overzicht van zijn antwoorden en klikt op verzenden. In het systeem worden de losse onderdelen vragen, matrix e.d. afzonderlijk gerapporteerd. Zodat zowel de kwalitatieve als de kwantitatieve resultaten overzichtelijk worden aangeboden. 

Met vriendelijke groet,

Dirk

Aanmelden of registreren om een reactie te posten