Nieuw onderwerp beginnen

Projectomgeving in Anewspring

Wij zien een mogelijke aanvulling op anewspring en die willen we graag even delen:

We hebben met anewspring een degelijke e-learning cursus op weten te zetten. We geloven nu dat de deelnemers met het doorlopen van de cursus een basis ontwikkelen waarmee ze, in ons geval, op de werkvloer verbeteringen kunnen gaan uitvoeren. Deze uitvoering is een belangrijk deel van onze doelstelling. We willen de deelnemer in gang zetten en de "beweging" die hieruit ontstaat blijvend ondersteunen. Dit krijgen deze behoefte ook terug vanuit potentiële klanten en dit is daarmee dus een directe voorwaarde om deze dienst te kunnen verkopen. Een (online) cursus kan de eigenschap hebben dat het na de uitvoering verslapt en de beweging verdwijnt. Dat willen we uiteraard niet!

Wat ons zou helpen is dat er een projectomgeving (voorbeeld: basecamp.com) wordt toegevoegd waarin de deelnemer na het doorlopen van een cursus bezig kan blijven met dat wat ze geleerd hebben. Oefening baart kunst slaat wat ons betreft de spijker op de kop. Daarvoor willen we een omgeving waar (verbeter)projecten, voortgang/rapportage, communicatie, individuele en groepsresultaten etc bij elkaar komen.

Dan creëer je, in ons geval, ook de mogelijkheid om een blijvende commitment met je klant aan te gaan wat goed is voor alle partijen.

Wat denken jullie hiervan?

Hi Tim, 

Leuk idee wat je hier aandraagt! 

Met wat creativiteit zou je dit al in kunnen richten met huidige functionaliteiten in aNewSpring. Er zijn toevallig al klanten die een speciaal template hebben klaargezet voor 'alumni'. Je zou dan steeds actuele cases kunnen toevoegen waar deelnemers over kunnen discussiëren. 

En wat dacht je van opengestelde inleveropdrachten waarin geen beoordeling nodig is door de begeleider? Deelnemers kunnen op die manier hun eigen projecten 'inleveren' waarover andere alumni feedback kunnen geven middels de discussiefunctionaliteit. 

Wat betreft het stukje groepsresultaten: Rond de zomerperiode willen we gaan werken aan een Portfoliofunctionaliteit waarin deelnemers hun resultaten kunnen delen. Dit is nog wel in ontwerpfase dus ik kan nog niet concreet vertellen hoe dat er uit gaat zien, maar ik denk dat het prima gaat passen in het concept wat je schetst.

Om het te laten aanvoelen als een projectomgeving, zou ik een reseller voor je kunnen aanmaken die een eigen URL en eventueel Look&Feel kan krijgen. Zo kun je een community kunnen creëren naast de huidige e-learning cursussen. 

Ik denk graag met je mee en dit zijn zomaar wat ideeën die bij me op komen. Heb je hier iets aan? 

Laat het maar weten als ik meer voor je kan betekenen hierin.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten