Nieuw onderwerp beginnen

Documenten invullen / aanvullen zonder platform te verlaten

Beste mede gebruikers,

Wij maken regelmatig gebruik van de inleveropdracht. Deelnemers moeten een (ondersteunend) bestand downloaden, bewerken op hun pc of laptop in een standaard programma als word of excel, opslaan en vervolgens weer inleveren.

Dat blijkt voor een groot deel van onze doelgroep best lastig te te zijn. Ze werken zo weinig achter een pc dat ze hier moeite mee hebben.

Ze vragen of het mogelijk is dat ze een document openen, aanvullen of invullen en dan gewoon kunnen opslaan. Dus zonder al de handelingen van opslaan als en inleveren.

Volgens mij moet dat technisch kunnen. Veel websites van bedrijven bieden de mogelijkheid om op een webpagina gegevens in te vullen,bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen voor het aanvragen van een verzekering, of melden van een schade. Na het invullen wordt het geheel nog een keer gepresenteerd met de vraag om na te gaan of alle ingevulde informatie correct is of dat je nog wilt wijzigen. Dan bevestig je en wordt alles keurig opgeslagen.

Die functionaliteit zouden we graag geïmplementeerd zien in het platform. Dat zou een nieuwe activiteit kunnen worden, zeg maar een inleverdracht 2.0.

Het zou voor deelnemers (veel van de onze) een stuk gebruikersvriendelijker zijn.

Uiteraard moet dat wat ingevuld is wel door begeleiders ingezien kunnen worden en eventueel beoordeeld.

Als er meer zijn die behoefte hebben aan deze functionaliteit laat het dan weten.

Is mijn bericht niet helemaal duidelijk, laat het weten en ik zal het proberen te verduidelijken.

m.vr.gr.

André Japin

Railinfra Opleidingen

5 personen vinden dit idee leuk.

Hi André,

Duidelijk omschreven. Dit zou voor ons ook erg handig zijn! 

Als opleidingsinstituut hebben wij hier ook zeker behoefte aan deze functionaliteit.

Mvg,

Stephanie Hesterman

Learncare Academy

Beste André,

Wij zouden zoiets ook handig vinden! Wij werken veel met portfolio-opdrachten en het werkt voor deelnemers niet altijd handig om eerst iets te downloaden, te maken en dan weer op te slaan en in te leveren.

Het hoeft voor ons niet per sé een document te zijn, maar het kan ook een serie van open vragen of iets zijn, waarbij deelnemers wel tekst en afbeeldingen en dergelijke kunnen invoeren en de opmaak kunnen aanpassen. Iets zoals de plus-editor bij inhoudsdelen :) Vaardigheidsopdrachten met een Plus, dus.

Groet,
Eva

Bedankt voor al jullie berichten! 

@André en Stephanie: zou het voor jullie ook werken als het zoiets wordt zoals Eva beschreef? Dus meer een soort formulier-functionaliteit? 

Hoi Gerthilde, Dat is precies wat ik bedoel, wij kunnen dan teksten, opdrachten schrijven en de deelnemers beantwoorden deze. Inderdaad een soort formulier. Zo werkt het volgens mij ook in de voorbeelden die ik noemde. Dus als dat mogelijk is, graag! Groet André

Ik heb deze feature intern besproken en het is erg complex en heel veel werk om het te bouwen. Op dit moment investeren we liever in andere projecten waar we meer uit kunnen halen in dezelfde tijd. 

Wat ik wel kan doen is een duidelijk supportartikel schrijven voor de deelnemers over de werking van de inleveropdracht. Het waar en hoe van het down- en uploaden van ondersteunende bestanden. Als die gemaakt is, dan laat ik het jullie weten. 

Hoi Gerthilde,

Dit is helaas niet het antwoord waar ik op gehoopt had. Ik begrijp dat het complex is om te bouwen, maar ik wil toch nog een lans breken voor het wel realiseren.

Van het downloaden, aanpassen en uploaden van documenten heb ik voor onze deelnemers een instructiefilm gemaakt (met Screen cast o matic) die heb ik met Que points in een pagina gezet en beschikbaar gesteld.

Toch blijft het voor een groot deel van de mensen het een lastig verhaal. Dus ik betwijfel of een supportartikel het probleem voldoende oplost.

Wat is er voor nodig om het gevraagde toch te realiseren? Er zijn inmiddels drie klanten die aangeven deze functionaliteit graag in het platform te zien.

Als deze drie klanten bereid zijn om samen met jullie te investeren in deze functionaliteit, zou dat helpen?

In ieder geval de vraag aan Stephanie en Eva om intern na te gaan of dat bij jullie organisaties bespreekbaar is.

Groet André

Beste André,

Wij hebben helaas geen mogelijkheden om in functionaliteiten te investeren.

Wel blijft deze functionaliteit natuurlijk op onze wensenlijst staan. Wij zouden ook al blij zijn als er eerst een basisversie komt, zonder al te veel technische ingewikkeldheden.

Vriendelijke groet,

Eva

Goedemiddag,

Helaas is een investering van onze kant ook niet mogelijk.
Alsnog hopen we dat deze functionaliteit in de toekomst beschikbaar is.
Wat Eva aangeeft, met een basis versie zijn wij ook erg blij!

Met vriendelijke groet,

Stephanie

Hier (NTI) ook zeker deze wens!

Aanmelden of registreren om een reactie te posten