Nieuw onderwerp beginnen

dashboard - leesbaarheid info achter widget (bij uitgeklapt menu)

Aan de rechterzijde van het dashboard heb ik 4 extra widgets aangemaakt. Alle 4 vertellen ze iets over de opzet van de cursus, alle 4 zijn ze gekoppeld aan een inhoudsdeel uit de introductie.

- Als het menu aan de rechterzijde staat uitgeklapt (teksten met de betekenis van de icoontjes zijn dan dus leesbaar), en ik klik zo'n widget aan, dan verschijnt de bijbehorende tekst alleen maar onder het balkje van de widget. Dat is dus heel smal, en maakt het heel onprettig te lezen; bovendien vallen ook stukken tekst wég!

- Als het menu aan de rechterzijde staat ingeklapt (alleen de icoontjes zijn zichtbaar, pas als je erop gaat staan krijg je de bijbehorende tekst te lezen; op zich een mooi stukje techniek!), dan is er 'niets aan de hand': over de breedte van de pagina wordt het desbetreffende inhoudsdeel netjes zichtbaar, inclusief de afbeeldingen.

Dit staat erg slordig richting deelnemers, en zij zullen niet 1-2-3 ontdekken dat 't met ingeklapt menu wél goed werkt.....

Als leek op ict-gebied heb ik de indruk dat dit prima oplosbaar moet zijn. Als ik content opmaak en "update en test", kan ik voor diverse schermformaten kiezen om te zien hoe het uitpakt.....

Hi Robert, 

De widgets zijn er eigenlijk niet voor bedoelt om er een grote hoeveelheid informatie in te tonen. Hierdoor is het bijvoorbeeld niet geschikt om daar een inhoudsdeel te koppelen die meerdere kolommen bevat. 

Mocht je daar wel veel informatie kwijt willen in een widget, dan kun je het beste een inhoudsdeel koppelen waarin je linkjes plaatst die verwijzen naar andere inhoudsdelen. Als deelnemers dan op een linkje klikken, zal er een pop-up openen waarin de volledige info getoond wordt. 

Hoe je in een inhoudsdeel linkt naar een ander inhoudsdeel, kun je vinden in het artikel 'Welke inhoudstypes kan ik kiezen?' onder het kopje 'Tekst' en 'Stap 4'. 

Veel succes en mocht je er niet uitkomen: laat het ons gerust weten!

Hoi Gerthilde,

Goeie tip!

Ik hoop 't spoedig om te zetten naar de manier die je beschrijft.

Vriendelijke groet,

Robert Pors

Aanmelden of registreren om een reactie te posten