Nieuw onderwerp beginnen

Beoordeling ongedaan maken/aanpassen

Een docent van ons heeft een opdracht verkeerd beoordeeld. Hij heeft niet akoord (gezakt) aangevinkt, terwijl de student nog een nieuwe versie moet inleveren. We verwachten dat dit vaker gaat gebeuren. Nu is er nog geen functionaliteit om de beoordeling voor (een specifieke) student aan te passen of ongedaan te maken. 

Wie zitten hier nog meer mee? 

Leanne Pantjes

SVO vakopleiding food

1 persoon vindt dit idee leuk.

Beste Leanne, 

Op dit moment zijn er 3 opties die de begeleider kan kiezen bij het beoordelen van de opdracht: 

Als de opdracht niet akkoord is en de student krijgt nog een herkansing, dan moet er gekozen worden voor de tweede optie: niet akkoord. In jouw geval heeft de docent waarschijnlijk de 3e optie gekozen. Hiermee wordt de inleveropdracht inderdaad afgesloten en kan er geen werk meer worden ingeleverd en het resultaat is dan 'gezakt'. 

Omdat er van tevoren aangegeven kan worden of een opdracht afgesloten moet worden of niet, is dit niet iets wat we snel zullen aanpassen. Technisch gezien is het ook lastig, omdat condities af kunnen hangen van een beoordeling. 

Laat het ons weten als je meer vragen of suggesties hebt!  

Hoi Gerthilde, 

Ik snap dat de beoordelaar het juiste vinkje aan moet kruisen. Maar een fout is snel gemaakt. Het zou heel fijn zijn als een beheerder bijv. de activitieit op nieuw kan aanzetten voor een betreffende student. Nu is de oplossing om een nieuwe activiteit aan te maken, maar dit is vervuiling van het template. 

Ik hoor graag van je wat de mogelijkheden zijn. 

Groeten, 

Leanne Pantjes

Hoi Leanne, 

Ik heb dit ook nog verder intern besproken en dit is niet iets wat we snel op de ontwikkelagenda gaan plaatsen. Aangezien er duidelijk vermeld staat dat er geen nieuw werk meer ingeleverd kan worden, zullen we het hier voorlopig bij laten. 

Het is wel zo dat we de inleveropdracht nog in zijn totaliteit willen reviewen. Mochten er in de tussentijd meer klanten zijn die hier ook tegenaan lopen, dan zullen we deze functionaliteit tegen die tijd nogmaals bespreken. 

Hoi Gerthilde, 

Jammer. Ik hoop dat het bij de totale review dan wel wordt opgepakt. 

Ik weet nu nog niet hoe vaak we er verder tegen aan gaan lopen. 

We houden het in de gaten!

Bedankt voor je terugkoppeling. 

Groeten,

Leanne

Ook hier is dit een probleem aan het worden. Ik snap wel dat het systeem zo werkt, maar zoals Leanne ook zegt: foutjes worden af en toe gemaakt en dan is er achteraf echt helemaal niets meer aan te doen? Dat is echt heel erg jammer! Mijn wens zou zijn dat niet perse de docent hier zelf achteraf iets aan moet kunnen doen, maar de beheerder bijvoorbeeld.

Graag nog eens overwegen!

Groet,

Ilse (NTI)

Hoi Ilse, 

Dat inderdaad een beheerder dit kan doen is al een goede toevoeging. 

Hebben jullie ook last van het 'probleem' dat als mensen van uitvoering veranderen dat dan hun gegevens (ingeleverde opdrachten, e-learning voortgang etc.) ook weg is (van hun oude uitvoering)? 

Groeten,

Leanne (SVO)

Hoi Leanne,

Ja, dat probleem hebben we ook, althans: we zijn ons er van bewust en doen het daarom maar niet.... Dit zou hierbij ook meteen opgepakt moeten worden. Ik hoop op een soort "portfolio-optie" Dat daarin dan altijd reeds gedaan werk terug te vinden zal zijn voor de student zelf. Het liefst ook nog nadat hij/zij de uitvoering afgerond heeft.

Het is een mooi systeem en ik gebruik het met heel veel plezier, maar het zou ook nog veel mooier en beter kunnen! :-)

Groet,

Ilse

Hoi Ilse, 

Ja het is zeker een mooi systeem!

Die portfolio functie zou inderdaad een mooie zijn. 

Groeten,

Leanne Pantjes

Ook wij ervaren veel problemen met de inleveropdracht. We maken zelfs filmpjes voor onze klanten hoe ze hier mee om moeten gaan. Heel jammer dat er geen herstelmogelijkheid is. Misschien helpt het al als er een POP UP verschijnt als iemand een bepaalde actie wil uitvoeren 'Weet u het zeker? Dit betekend dat ......". 

Onze klanten hebben hier ook veel last van. Waarschijnlijk los je het probleem op door een waarschuwing POP UP te laten zien als de beoordelaar een actie gaat uitvoeren. "Weet u het zeker? Als u de actie bevestigd dan ..."

Aanmelden of registreren om een reactie te posten