Nieuw onderwerp beginnen

leesbaarheid resultatenoverzicht

Wij werken in onze cursussen veel met proeftoetsen. Sommige deelnemers maken daar enthousiast gebruik van. Een toets wordt soms wel 15 keer gemaakt (soms nog meer). Het resultatenoverzicht wordt hier heel onoverzichtelijk van. 

Misschien kan dit aangepast worden, bijvoorbeeld dat je alleen het beste resultaat kan zien en als er meerdere pogingen zijn, dat je het onderwerp nog verder kan openklappen ofzo.

Daarnaast is de voortgangsbalk van de activiteiten soms verwarrend. Bij de één staat het op 3/10 bij een ander op 3/13. Hoe kan het totaal aan activiteiten nou verschillen in één uitvoering?

Hoi Eva, 

Het eerste punt zal ik bespreken met onze ontwerper, wellicht kunnen we hier inderdaad nog een verbetering doorvoeren. 

Als er 3/10 staat betekent het dat de deelnemer 3 activiteiten heeft afgerond van de 10 activiteiten die voor hem op dat moment beschikbaar zijn om te doen. Maken jullie misschien gebruik van condities? Activiteiten die nog op slot staan, worden niet meegeteld namelijk. 

Hoi Eva, 

We zijn het met je eens dat het wat onoverzichtelijk wordt als de deelnemers veel proefexamens doen. Technisch gezien is het niet heel makkelijk om dit op te lossen. Op dit moment is het resultatenscherm een tabel waarin sortering mogelijk is. Een tabel met sortering gaat niet makkelijk samen met een uitklapmenu: als er gesorteerd wordt, wat moet er dan gebeuren met de data die in het inklapmenu staat?

Dus hoe zouden we dit anders kunnen oplossen zonder dat het een chaos wordt op de pagina? Misschien een filter 'toon alleen de laatste poging'? 

Ik hoor graag jullie suggesties!

Hoi Gerthilde,

Ja met de filter-optie had ik geen rekening gehouden. Een optie die je beschrijft zou inderdaad helpen. Alleen zou ik ervan maken: toon alleen beste poging. Het liefst met de optie om dit standaard aan te zetten (net als het menu met widgets standaard in- of uitgeklapt). 

Groet,

Eva

Ik vraag me af of het tonen van de beste poging wenselijk is voor deelnemers van andere klanten. Wie heeft hier nog een mening over? 

Misschien is het een mogelijkheid om te kiezen voor toon alles, toon alleen beste resultaat, toon alleen laatste resultaat. Dat wordt wel weer wat ingewikkelder om te ontwikkelen misschien, maar dan kan ieder beslissen wat hij wil zien.

Ha Gerthilde en Eva,

Bij de laatste optie van Eva kan ik me in vinden. Om ontwikkelingen te zien, zie ik namelijk graag alle resultaten op volgorde van het maken, precies zoals het nu is :).

Groet, 

Jan Wicher

Aanmelden of registreren om een reactie te posten