Nieuw onderwerp beginnen

Vanaf de top van de cursuspagina direct een blok of activiteit aankiezen

Wij maken in toenemende mate leertrajecten (learning journeys) in het platform. Sommige bevatten veel blokken met activiteiten. Vaak starten we met een overzicht of schema boven het eerste blok.

Wij zouden graag vanaf die plek direct een link willen kunnen maken naar een blok of activiteit. Bijvoorbeeld door hotspots in de afbeelding of het schema of een link in de tekst.

De deelnemer kan dan zijn eigen prioriteit bepalen. Om in de metafoor van de reis te blijven; hij ziet zijn rondreis en de plaatsen die aangedaan worden, en kan zelf bepalen waar hij eerst naar toe gaat.

We hebben het nu voor 1 cursus opgelost door een inhoudspagina te maken waarin we linken gemaakt hebben naar de activiteiten. Dat is nu echter een tamelijk omslachtig proces. (De details kan ik op verzoek wel geven.) We hebben behoefte aan een eenvoudiger oplossing.

Misschien zijn er meerdere die dit ook willen.

In de bijlage een screenshot van de huidige, wat omslachtig te maken, oplossing.

Groet

André Japin

Bedoel je dan dat deelnemers via dit overzicht direct kunnen beginnen aan die activiteit of meer als een anker? Dus dat de deelnemer klikt op een onderwerp in het overzicht en hij automatisch naar beneden scrollt naar het juiste blok of activiteit in het overzicht. 

Ik bedoel inderdaad dat ze dan direct kunnen beginnen. In de oplossing die we nu toegepast hebben komen ze direct op de eerste pagina van de activiteit.
Dat vinden wij het mooiste. Ik kan me echter wel situaties voorstellen waarop de tweede ook de een goede oplossing is.
Beide maken en een optie om een van beide te kiezen (door de ontwerper) is helemaal perfect natuurlijk. :-)

Bedankt voor de toelichting!

Heb je dit werkend gekregen in de uitvoeringen? De link van de activiteiten in het template verschilt van de link in de uitvoeringen. 

We hadden de links van de pagina's genomen aan de achterkant, dus in de test modus. vervolgens gepubliceerd en er een uitvoering aan toegevoegd. Tot onze schrik werkte het toen niet meer. Ik heb met jullie gebeld en kreeg Govert aan de lijn en die ontdekte heel snel dat de links naar de achterkant (test) verwezen.
Ik heb twee browserschermen open gezet, een op aanpassen van de inhoudspagina en de ander op de uitvoering (had mezelf als deelnemer ingeschreven). Dan de activiteit openen, de link (url) kopiëren en die in de pagina plakken.
Dat voor alle links doorvoeren, opslaan en het werkt!
Met dank aan Govert!
Vandaar dat ik aangaf dat het een omslachtige manier is. Maar het werkt nu wel en voor ons doel met deze cursus uitstekend geschikt.
De trainers kunnen nu tijdens de trainingen vrij kiezen welk filmpje of welke foto serie ze willen gebruiken vanaf 1 pagina. Op deze wijze stellen we alle materialen voor een training beschikbaar aan de trainers verspreid over het land. Een iets andere toepassing van het platform, maar voor ons een hele handige.
En omdat we de header foto wat kleiner gemaakt hebben hebben ze in één keer al het benodigde in beeld.  Zie bijlage.

Hoi André, 

Ik heb deze feature intern besproken en dit is niet iets wat we snel zullen gaan ontwikkelen. Het ontwerp van de learning journey hebben we samen met een ontwerperbureau aan de hand van user tests goed uitgedacht. Hierin kwam niet naar voren dat een extra inhoudsopgave nodig zou zijn.  

Mochten we hier op een later tijdstip anders over gaan denken dan zullen we je daarvan op de hoogte brengen.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten