Nieuw onderwerp beginnen

Automatische e-mail bij inschrijving voor een demo cursus

In onze catalogus staat een demo cursus. Doel hiervan is om potentiële klanten gratis kennis te laten maken met onze e-learning cursussen.

Als iemand zich hiervoor aanmeldt, dan wordt hij ingeschreven voor deze demo cursus. Het zou mooi zijn als het systeem dan automatisch een e-mail verstuurt naar een instelbaar e-mail adres. Dan zien we direct dat er actie ondernomen moet worden.

"Pietje Puk heeft zich ingeschreven voor de demo cursus"

Zoiets ;-)

Ik ben op dit moment nog niet zo ver dat ik gebruik maak van die mogelijkheid van een demo in de catalogus, maar dit verzoek ondersteun ik van harte! Een dergelijke mogelijkheid zou absoluut commerciële kansen bieden.

Hoi Ton,

Op dit moment is het niet makkelijk in te stellen om een notificatie van een inschrijving voor een demo te ontvangen. Ook omdat je geen begeleidersgroep kunt instellen. Met die rol zou je wel notificaties kunnen ontvangen. 

Ik weet niet of je over de resources beschikt, maar het zou wel mogelijk zijn om dit met Webhooks in te regelen. Zie hiervoor ook het artikel 'Webhooks'. Zou je hier iets aan hebben?

Aanmelden of registreren om een reactie te posten