Nieuw onderwerp beginnen

Widget per uitvoering

Bij onze trajecten zetten wij altijd een rooster online voor de deelnemers. Nu is het met de nieuwe widgets heel mooi als je deze gelijk kunt openen, zonder dat je echt een les ingaat. Bijv. met een linkje naar een inhoudsdeel. De widgets kan ik echter alleen instellen per cursus, terwijl elke uitvoering een ander rooster heeft.

Bij documentatie kan ik wel per uitvoering aparte informatie opnemen, met dan wel een linkje naar het bestand (via begeleiden), maar daar kan ik weer geen inhoudsdeel selecteren. Terwijl dat juist zo mooi zou zijn.

Dan heb je natuurlijk nog de agenda, maar dan moet ik elk punt apart invoeren (misschien dat een importeren-functie nog handig kan zijn). En dat vind ik ook weer te veel werk.

Nu los ik het op door voor elke uitvoering een les aan te maken, met daarin het rooster. Maar, zoals gezegd, zou het mooi zijn als je het rooster kunt raadplegen, zonder dat je een les in hoeft te gaan.

Hoi Eva, 

Als begeleider heb je inderdaad geen toegang tot de content waardoor je geen inhoudsdelen kunt selecteren. En als er veel data opgenomen moet worden in de agenda zal het ook aardig wat werk zijn om dat per uitvoering handmatig in te voeren. 

Het is wel mogelijk om via de API agendapunten toe te voegen aan uitvoeringen. Meer informatie hierover kun je vinden in het artikel API, Single Sign-On en Webhooks. Het zou dan gaan om de parameters die je vind onder het kopje 'Events: Calendar item and management'.

Zou dat een oplossing zijn? 

Hoi Gerthilde,

Dat ziet er nogal ingewikkeld uit :o

Een makkelijkere oplossing zou toch wel zijn als ik vanuit het template een widget kan instellen voor een uitvoering (dus de begeleider hoeft dan helemaal niets te doen). Of vanuit de instelingen bij een uitvoering kan selecteren welke widgets wel en niet weergegeven moeten worden.

Zijn er anderen die hier ook iets voor voelen?

Groet,

Eva

Aanmelden of registreren om een reactie te posten