Nieuw onderwerp beginnen

Catalogus - verschillende sessies

Ik heb blended trainingen waarbij meerdere sessies zijn die op verschillende data starten.

Moet ik dan meerdere uitvoeringen maken die elk als "icon" in de catalogus verschijnen? Of zijn er slimmere manieren?

Hoi Guido, 

Dat mag, maar dat hoeft niet perse. Welk templatetype ga je gebruiken? Als dat 'Blended learning' is, zien de deelnemers niet wie er nog meer in de uitvoering ingeschreven zijn en is het dus niet zo erg om één uitvoering aan te maken. Als je gebruik maakt van 'Social learning' is het misschien wel handiger om aparte uitvoeringen aan te maken zodat de deelnemers alleen kunnen communiceren met de personen uit hun eigen groep. 

Als je één uitvoering maakt, wil jij misschien wel weten voor welke sessie ze ingeschreven willen worden. Je zou dit op kunnen lossen door aan het begin van het leerpad een enquête te zetten waarin dit gevraagd wordt. In de statistieken van een enquête kun je achteraf in één oogopslag zien hoeveel deelnemers zich willen inschrijven voor een bepaalde sessie. Let er dan wel op dat je de vragen in een contentbibliotheek zet van het type 'Evaluatie'. 

Kan jij hier verder mee?

Ik wil een blended training (templatetype social of blended) aanbieden met reeds geplande contactdagen. Uitvoering 1 bijvoorbeeld op 1 en 2 februari en uitvoering 2 op 1 en 2 maart. Deze beide uitvoering wil ik aanbieden in de catalogus waardoor inschrijving en betaling ook geregeld is. Maar de klant moet dus wel kunnen kiezen voor welke uitvoering hij zich inschrijft. Hoe krijg ik dat goed in de catalogus?

Als je in de catalogus een product aanmaakt, koppel je een toegangscodegroep aan het product. Hiermee geef je eigenlijk aan dat vandaaruit toegangscodes mogen worden verstrekt als de deelnemer dat product heeft gekocht. Een toegangscodegroep is weer gekoppeld aan een uitvoering. Zo kan de deelnemer met de toegangscode toegang krijgen tot de juiste uitvoering. 

Als je dus meerdere toegangscodegroepen maakt en koppelt aan de verschillende uitvoeringen, kun je op die manier ook meerdere producten in de catalogus zetten. 

Nu je de uitvoeringen al hebt aangemaakt (de inschrijfmethode moet wel 'met behulp van toegangscode zijn), kun je het volgende doen: 

1) toegangscodegroepen aanmaken
2) Producten aanmaken in de catalogus

3) Als je het inkoopproces automatisch wilt laten gaan, kun je ervoor kiezen om Buckaroo of Paypal te koppelen. 

Ik denk dat je het antwoord hebt gegeven, maar toch even checken. Ik heb bv een training "Kantklossen voor beginners". Een uitvoering met contactdagen op 1 en 2 januari en een uitvoering met contactdagen op 3 en 4 januari.

Als ik het goed begrijp heb ik dan twee producten:

1. kantklossen voor beginners, contactdagen op 1 en 2 januari

2. kantklossen voor beginners, contactdagen op 3 en 4 januari

Begrijp ik het goed?

Dat klopt inderdaad :)

Gerthilde, dank je!

PS: Het zou wel geweldig zijn als product en 'uitvoering' in de toekomst van elkaar los gekoppeld worden. Na het kiezen van het product kies je nog de uitvoering en betaal je. 

Aanmelden of registreren om een reactie te posten