Nieuw onderwerp beginnen

Feature Request: Multiple Choice met verschillende punten per antwoord

Bij sommige officiële examens met Multiple Choice vragen wordt gewerkt met gradaties als beste, goed, slecht en fout als antwoordopties. Ieder antwoordmogelijkheid kent vervolgens een eigen aantal punten. Bv. 5, 3, 1 en 0. Voor de totale toets geldt een veel hogere slaaggrens, waardoor kandidaten in de praktijk nagenoeg alle beste antwoorden moeten selecteren om te kunnen slagen.

Een voorbeeld hiervan is het ITIL Intermediate examen.

Een work around mbv een matrix-vraag is niet gelukt omdat een matrixvraag uit minstens 2 subvragen dient te bestaan en een score van 0 niet is toegestaan,

Beste Richard,

Ik weet niet of je hierop een reactie hebt ontvangen van aNewSpring zelf, maar wellicht is 't een optie voor je - zo lang de door jou gewenste mogelijkheid niet bestaat - om dit via de open vraag met model-antwoord op te lossen. Als de Deelnemer de beoordeling zelf mag doen, zou je bij het model-antwoord zelfs kunnen aangeven: 

- heb je dit-of-dit geantwoord, geef jezelf dan 0,2 punten; 

- heb je dat-of-dat geantwoord, geef jezelf dan 0,5 punten;

- enz.

Vriendelijke groet,

StudieFlex

Robert Pors

Dankjewel Robert voor de suggestie.

Hoewel deze optie technisch werkt, ben ik geen voorstander van zelf nakijken. Wij gebruiken de scores namelijk ook om eventueel examengarantie te bieden en bij dit soort examens is dat een kostbare aangelegenheid als dat mis gaat. Natuurlijk is ook dat af te vangen, maar goed.

Ik begrijp dat een oude standaard waar met nu nog aan vasthoud de oorzaak is waarom de matrix-vraag minstens twee subvragen moet hebben. Iets met import waarmee ze de matrixvraag herkennen.

Want als 1 subvraag ook is toegestaan, dan is de functionaliteit al aanwezig.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten