Nieuw onderwerp beginnen

Im- en exporteren content ten behoeve van vertalingen en archivering

Wij hebben behoefte aan een im- en exportfunctie waarmee je content uit de bibliotheken kan exporteren naar Word. Onze vertalers werken met een tool die vanuit Word automatisch teksten vertaalt. Het grootste deel van de teksten kan dan in een keer zonder tussenkomst vertaald worden.

Het zou mooi zijn als je teksten die je in het aNewSpring platform invoert zou kunnen exporteren naar Word en na vertaling weer zou kunnen importeren. Dat zou enorm veel werk schelen.

We kiezen er nu vaak voor om content in Captivate of Soryline te maken (en dan via SCORM in het e-learningplatform te zetten). Daar zit wel een im- en exportfunctie in.

Een exportmogelijkheid naar Word zou sowieso handig zijn in verband met archivering.

1 persoon vindt dit idee leuk.

Hoi Piet, 

Wij hebben wel een tool waarmee we vragen in een contentbibliotheek kunnen omzetten en waarmee we de tekst in Word kunnen plakken. Maar dit is vervolgens niet weer te importeren. En dat gaat ook om vragen die niet gemaakt zijn met de pluseditor. 

Het kunnen exporteren en importeren naar Word is niet iets wat we snel zullen doen. Zeker nu we onze pluseditor geïntroduceerd hebben waarmee content responsive is geworden. Qua code is het allemaal wat ingewikkelder geworden en exporteren naar een Word formaat zal daarom 'een draak' zijn voor het ontwikkelteam en dat weer importeren is nog erger. 

Maar wellicht hebben mijn collega's nog ideeën; ik zal het eens intern bespreken.

Hallo Gerthilde,

Bedankt voor je antwoord. Het hoeft niet per se naar of van Word te zijn. Platte tekst zou ook al erg fijn zijn. Misschien dat dit iets uitmaakt?

Ik heb dit ticket besproken en intern is er wel eens over gesproken om content te kunnen exporteren in een formaat wat vertaalbureaus ook gebruiken, zodat het bestand weer geïmporteerd kan worden nadat de content vertaald is. Dit zou dan waarschijnlijk XML zijn. 

Maar dit is iets wat momenteel in de wensenlijst staat vooral ook omdat het niet even gefikst is door het ontwikkelteam. 

Ik ben wel benieuwd of er meer klanten zijn die wachten op een feature als deze. Deze wens 'liken' zou helpen :)

Dag Gerthilde,

En hoe kan ik het verzoek van mijn collega liken?

Overigens was dit ook een plenair besproken issue op de klantendag.....

Onder het eerste bericht van Piet kun je klikken op 'Vind je dit een leuk idee?' om het een 'Like' te geven.

OK, dank

PS> Wil niet vervelend doen, maar de melding "Jij vinden dit idee leuk", na het liken, komt op mij nogal rommelig over.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten