Nieuw onderwerp beginnen

Condities

De condities zijn een prachtig instrument om blokken en activiteiten conditioneel te tonen of niet.

Wat wij graag zouden willen is meer flexibiliteit.

- niet alleen lessen, toetsen, maar ook proefexamens en memotrainingen

- en dat in combinatie met bijvoorbeeld een aantal keer en de datum

- of zelfs de laatste x memotrainingen of proefexamens en/of sinds de laatste x aantal dagen/weken

Voorbeeld.

Wij geven een examengarantie af gebaseerd op de volgende condities:

- alle blokken afgerond

- minstens twee proefexamens met een score >= 70%

- minstens 7 memotrainingen

We willen de cursist een seintje geven dat hij/zij klaar is voor het examen.

Ik kan me voorstellen dat dit softwarematig een forse uitdaging is, maar als gebruiker onderschrijf ik dit verzoek graag. Ik heb ook zelf wel 'ns geopperd dat het nuttig zou zijn (en zou overeenstemmen met het idee achter de MemoTrainer, gericht op kennis in  het langetermijngeheugen) als er bijvoorbeeld minimaal drie dagen zouden moeten zitten tussen een toets en een proefexamen.

In de hoek van condities zijn we niet echt van plan om binnenkort iets toe te voegen. Het laten vrijvallen van activiteiten op basis van doelen staat wel als feature in onze lijst.

In principe zou het al kunnen wat je wilt: 

- Je zou twee proefexamens kunnen klaarzetten. De tweede is nog onzichtbaar en valt vrij op het moment dat voor het eerste proefexamen meer dan 70% is gescoord. 

- Zet onderaan de learning journey een examengarantie activiteit klaar. Dit zou een les kunnen zijn met een inhoudsdeel, of een certificaat activiteit. Deze zou je vrij kunnen laten vallen op het moment dat de twee proefexamens gehaald zijn met meer dan 70% en als alle blokken zijn doorlopen. 

Het concept van de MemoTraining is dat kennis in het langetermijngeheugen wordt opgenomen. Het aantal MemoTrainingen zegt daar niet zoveel over, maar de kennisopname wel. Je zou daarom aan de examengarantie ook een conditie kunnen toevoegen dat er eerst een x kennisopname gehaald moet worden voordat de garantie er is. 

Nu kun je inderdaad niet instellen dat een activiteit 3 dagen na een andere activiteit vrij moet vallen. Wat je wel kunt doen is een activiteit vrij laten vallen x tijd nadat een deelnemer begonnen is. Vervolgens zou je dat hetzelfde kunnen instellen bij de activiteit die 3 dagen daarna gedaan moet worden. Al kun je de deelnemer wel een notificatie sturen dat er iets klaarstaat, dan is het natuurlijk wel de vraag of ze het braaf op dezelfde dag gaan doen....

N.B.: Dat vrijvallen van een (1e, 2e of later) proefexamen op basis van voortgang c.q. kennisopname heb ik al 'ns gebruikt. Dat had ik dus best even mogen melden in m'n eerste reactie.... Sorry! Is inderdaad prettige optie.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten