Nieuw onderwerp beginnen

alleen leerdoelen van actieve blokken zichtbaar

In niet al mijn uitvoeringen van een cursus zet ik altijd alle activiteiten 'aan'. Dus één groep maakt alles, een andere groep maakt dan een bepaald blok niet. Als ik echter met leerdoelen werk, blijven de leerdoelen van dat blok wel zichtbaar. Dat is een beetje gek voor die deelnemers die dat blok niet maken.

Hoi Eva,

Leerdoelen kunnen op verschillende manieren worden ingezet, maar hebben in de regel alleen betrekking op een adaptief leerpad en/of training op basis van leerdoelen in de MemoTrainer. Voor jouw situatie is het goed om even mee te kijken. Je post zal ik dan ook even omzetten in een ticket om je hier beter bij te kunnen helpen.

Beste Eva,

Ik weet natuurlijk niet hoe veel "Uitvoeringen" je op dit moment hebt of dat aantal steeds uitbreidt, maar misschien is het een optie om een template (niet de Uitvoering, maar de Cursus) te kopiëren? Dan kun je bij de kopie naar hartelust Activiteiten verwijderen... (en van dat nieuwe template vervolgens een Uitvoering maken).

Succes!

Hoi Robert,

Bedankt voor het meedenken. We hebben best een groot aantal templates en uitvoeringen. In de templates wordt ook regelmatig iets gewijzigd. Dus mijn voorkeur zou uitgaan naar niet telkens een nieuw template klaarzetten.

Groet,

Eva

Hoi Eva, 

Bij het instellen van de leerdoelen kun je meerdere doelprofielen instellen en per uitvoering (in de instellingen) kun je bepalen welk doelprofiel van kracht moet zijn. Nu willen we ervoor gaan zorgen dat als een leerdoel niet meetelt in het doelprofiel, doordat hij op '0' ingesteld staat, dit leerdoel ook niet zichtbaar is in de leerdoelenlijst. Dit is een potentiële Quick Win, maar dat moet nog verder uitgezocht worden. Mochten we stappen hebben ondernomen, dan zullen we het laten weten. 

Aanmelden of registreren om een reactie te posten