Nieuw onderwerp beginnen

Terug naar het overzicht - niet opnieuw naar beneden scrollen

Als je in een les zit en je gaat terug naar het overzicht dan kom je terug helemaal bovenaan de pagina. Je moet dan weer naar beneden scrollen om bij de les te komen waar je was gebleven. Het lijkt me gemakkelijker als de gebruiker meteen bij de les komt waar hij gebleven is en er niet naartoe hoeft te scrollen.

Beste Karlijn,

Schrijf je dit vanuit de rol van Beheerder of Auteur? Of juist vanuit de rol als Deelnemer? 

Vooral in het éérste geval sluit ik me aan bij je wens, omdat bij het maken van een template de Blokken vaak nog 'uitgevouwen' staan om sneller te kunnen bewerken.

Hi Robert,

Ik schrijf dit vooral vanuit de rol als deelnemer/cursist. Maar eigenlijk altijd als je de cursus vanuit de "voorkant" bekijkt (zowel in een test als in het echt). Het woord "terug" zegt hierin ook veel.

Zie jij dit anders voor deelnemers?

Hoi Karlijn,

Richting Deelnemers kun je er natuurlijk voor kiezen:

- om het aantal Blokken beperkt te houden (dan valt de hoeveelheid scrollen wel mee) en

- de Blokken standaard niet-uitgevouwen te houden (dan hangt het 'scrolwerk' af van de keuze van de Deelnemer),

maar als de hoeveelheid lesstof groot is en/of de onderwerpen divers zijn is dat uiteraard moeilijk.

En ja, ook dan (voor Deelnemers) zou het uiteraard weer een stukje 'comfort en gemak' toevoegen als hij direct terug komt bij de les waar hij was gebleven. Wat dat betreft: niets mis met je wens!

Thanks Robert!

Nog even een reactie op je punten:

- mee eens, dit proberen we ook te doen, maar lukt niet altijd

- het standaard niet-uitgevouwen tonen van de blokken is voor ons geen optie, onze doelgroep heeft best wel moeite met de online leeromgeving, content verbergen maakt het niet gemakkelijker vindbaar voor ze

Hoi Karlijn,

Dan voor de zekerheid (en misschien overbodig) toch nog een aanvullende reactie: als het bij jullie cursussen mogelijk is om een verplichte volgorde in te stellen voor je Deelnemers (via 'slotjes' c.q. Condities), dan hoeft het niet zo'n probleem te zijn als de Blokken standaard niet-uitgevouwen zijn: in dat geval namelijk wordt de Deelnemer door de cursus heen geloodst (via het "Advies") en hoeft hij niet steeds zelf keuzes te maken waar verder te gaan. 

(Maar ik schrijf dit in het besef dat ik jullie cursus en doelgroep niet ken...)

Bedankt Robert :)

Hoi Karlijn en Robert,

Fijn dat jullie samen tot ene oplossing zijn gekomen!

Voor de zekerheid ga ik wel de vraag intern stellen, of het mogelijk is dat je bij het terugkeren naar het overzicht je uitkomt waar je gebleven was. Daar kom ik nog op terug!

Dat een deelnemer niet hoeft te scrollen nadat hij op 'terug naar overzicht' heeft geklikt binnen een activiteit is iets wat momenteel al in de backlog staat. Momenteel heeft deze niet zo'n hoge prioriteit omdat we ons de komende tijd vooral gaan focussen op het verbeteren van bestaande features van back-end gebruikers zoals de auteur, ontwerper en beheerder. Meer hierover vind je onder heb kopje Gebruiksvriendelijkheid van het platform in de blogpost van Rik: https://www.anewspring.nl/productontwikkeling-innovatie-bij-anewspring-kwartaalupdate-2/

Aanmelden of registreren om een reactie te posten