Aanmaken activiteit: Webinar

Laatst gewijzigd: 2016-04-21 14:03:04 +0200

Maak een webinar activiteit aan waarin je als ontwerper of begeleider een link kunt plaatsen naar een online meeting. Als ontwerper kun je via de webinaractiviteit een online meeting aanmaken in aNewSpring. Dit doe je door een meeting in te plannen via bijvoorbeeld Join.me, Go to meeting of adobe connect. Deze tools zijn o.a. ontwikkeld voor het organiseren van online meetings. 

Maak bij één van deze tools een account aan en plan een meeting in. Vervolgens kun je de link naar deze meeting in de Webinaractiviteit in aNewSpring zetten.

Na het starten van de activiteit gaan deelnemers direct door naar de webinar.


Waar?

Klik in een template op +Activiteit en kies voor 'Webinar'.
Hoe je een template aanmaakt vind je in het artikel 'Hoe zet ik een simpele cursus op'.

In de nieuwe activiteit kun je een link plaatsen naar een online meeting. Alle webinartools waarbij je een universele link krijgt waarmee deelnemers kunnen deelnemen aan een meeting, kunnen in deze activiteit worden gezet.

Webinartools waarbij elke deelnemer een aparte link krijgt, kunnen in deze activiteit niet gebruikt worden.

De onderstaande tools zijn getest en kunnen gebruikt worden in aNewSpring:

  • join.me
  • webex
  • go to meeting
  • adobe connect
  • go to webinar
  • ClickWebinar
  • Socrative

Als de deelnemer op Start klikt bij de activiteit, wordt de webinar in een ander venster geopend.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.
Hoe kunnen we dit artikel verbeteren?