Handmatig accounts aanmaken voor nieuwe gebruikers

Laatst gewijzigd: 2017-07-28 14:30:04 +0200

Voeg accounts toe in aNewSpring om nieuwe gebruikers toegang te geven tot de leeromgeving. Als het om veel gebruikers gaat, kun je ze ook importeren.

1) Ga naar de tab Gebruikers en klik + Gebruiker

2) Vul de gegevens in van de nieuwe gebruiker

De velden met een ster zijn verplicht.

Als een deelnemer ingeschreven wordt voor een cursus, betaal je hiervoor een licentie die een jaar geldig is. Dit licentiejaar gaat in op het moment dat de deelnemer start met de cursus. Als er na dat jaar nog een actieve inschrijving is, wordt er opnieuw een licentie afgeschreven. Je kunt dit voorkomen door de optie Licentie is verlengbaar uit te vinken.

Een e-mailadres kan maar voor één account gebruikt worden. Bij een nieuwe gebruiker moet je dus een uniek e-mailadres invullen.

Standaard staan er niet veel velden aan, hieronder vind je de velden die het Support Team voor je kan aan- of uitzetten:

  • Geslacht
  • Titel
  • Voornaam
  • Tussenvoegsel
  • Achternaam
  • Voorletters
  • Emailadres
  • Bedrijf
  • Functie
  • Geboortedatum
  • Telefoonnummer
  • Mobiel nummer
  • Adres, straatnaam, huisnummer
  • Postcode
  • Woonplaats
  • Land
  • Factuuradres, straatnaam en huisnummer
  • Factuurpostcode
  • Factuurwoonplaats
  • Factuurland 

Als je hierover contact met ons opneemt, horen we ook graag voor wie de het veld zichtbaar, aanpasbaar en/of verplicht moet zijn. Dit kan voor: 

  • De beheerder
  • De deelnemer
  • In het profiel (dus zichtbaar voor andere deelnemers en begeleiders)

3) Klik Creëer om het account aan te maken


Volgende stap: Geef de gebruiker de juiste rol(len)

Zie hiervoor Hoe ken ik rollen en rechten toe aan de gebruikers

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.
Hoe kunnen we dit artikel verbeteren?