Statussen van deelnemers: actief, inactief of gearchiveerd

Laatst gewijzigd: 2015-12-07 16:03:18 +0100

Tab: Actief
Om een bepaalde gebruiker te vinden, kun je de zoekbalk gebruiken of bij Toon, gebruikers te selecteren met een bepaalde rol. Klik op de knop Inloggen als om in te loggen als die gebruiker. Klik op Gegevens om de gebruikersgegevens aan te passen en op Rollen om de rollen aan te passen.

Tips voor het zoeken:
- Weet je niet de gehele naam van een deelnemer? Zet dan een * achter je zoekterm. Bijvoorbeeld: An*
- Als je alleen een e-mailadres weet, kun je dit tussen quotes zetten, zodat je ook zoekt binnen velden van de persoonsgegevens. BIjvoorbeeld: "support@anewspring.nl".

Tab: Inactief
Een deelnemer kan op inactief staan als hij een account heeft aangemaakt, maar nog niet op de bevestigingslink heeft geklikt in de bevestigingsmail of wanneer hij dit niet gedaan heeft binnen de 48 uur dat dit kan. Soms komt het voor dat de bevestigingsmail wordt tegengehouden door bijvoorbeeld de Firewall. Als beheerder kun je de deelnemer op actief zetten door deelnemers te selecteren en te klikken op Activeren. De deelnemers worden dan verplaatst naar de 'Actief tab'. Gebruikers die 'Inactief' zijn, kunnen niets doen in aNewSpring. Andersom kan je ook actieve deelnemers Deactiveren.

Tab: Gearchiveerd
Om de gebruikerslijst onder de tab 'Actief' op te schonen, kun je gebruikers die niet meer actief zijn archiveren. Vink gebruikers aan en klik op de knop Archiveren om ze in het archief te plaatsen.
Gebruikers in het archief kunnen uit het archief worden gehaald door ze te selecteren en te klikken op Dearchiveren. Gearchiveerde gebruikers kunnen niets doen in aNewSpring.

Onder de tabbladen vind je ook de optie Importeer gebruikers en Verwijder deelnemer zonder cursus.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.
Hoe kunnen we dit artikel verbeteren?