Nieuw onderwerp beginnen

Templates op "Niet meer gebruiken" zetten.

Wij passen onze templates regelmatig aan. Omdat we de dan lopende uitvoeringen niet willen aanpassen (daar zijn cursisten al mee aan het werk), maken we een kopie, doen daar de noodzakelijke aanpassingen in en gebruiken vanaf dat moment de nieuwe template bij een nieuwe uitvoering. 

Graag zou ik een template een status willen geven waarmee voor mijn collega's duidelijk is dat ze die oudere template niet meer mogen/kunnen gebruiken. Nu kan ik de oudere templates niet verwijderen of depubliceren (er zitten namelijk nog actieve uitvoeringen in).

Daarom graag een status waarin van die template geen nieuwe uitvoeringen aangemaakt kunnen worden terwijl de lopende uitvoeringen onveranderd door kunnen blijven gaan. 

1 persoon vindt dit idee leuk.

Beste Jan,

Naar mijn beste weten bestaat voor je probleem een eenvoudige (tijdelijke?) oplossing.

De námen van de templates worden namelijk niet zichtbaar voor de deelnemers.

Stel: je template heet nu "verzorging cactussen" (in de stijl van aNewSpring ;)). Dat template kun je gewoon kopiëren, en vervolgens noem je het 'oude' template "verzorging cactussen (NIET MEER GEBRUIKEN!)". Heel goed zichtbaar voor je collega's.....

Beste Robert, 

Dank voor het meedenken! Dat is inderdaad de oplossing zoals ik die nu gebruik. Toch heeft een aparte status een paar voordelen zoals het feit dat ik er op kan filteren en niet langer een hele rits oude templates hoef te zien (ze staan bij ons op meerdere pagina's dus het is niet altijd even overzichtelijk). Ook blokkeert het simpelweg de mogelijkheid, dus kun je het ook niet per ongeluk alsnog gebruiken.

Helder uiteraard. Als je een heel 'oerwoud' aan templates hebt staan, is het niet prettig om te moeten zóeken naar de bruikbare versie(s). 

Ben benieuwd naar aanvullende c.q. betere ideeën.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten